11 april 2010

Mamma när ska vi flytta utomlands?"

När jag i går ikväll gick in i min äldsta dotters rum för att säga godnatt så säger hon;
"Mamma när ska vi flytta utomlands?", varpå jag svarar att "om vi är riktigt riktigt duktiga på att spara och om jag och pappa jobbar lite extra när vi får möjlighet så kanske kanske vi kan flytta om 5år med lite tur." Hon sätter sig då upp i sängen och säger lite irriterat "5år! men då är ju jag typ 14 år! Jag tycker att vi ska flytta nu! Vi bara säljer allt och flyttar i morgon!" så skrattar hon lite och lägger till "fast det kanske inte riktigt funkar så bra, för va skulle pappas chef säga då om han inte kom till jobbet i morgon... men jag skulle vilja att det gick."

Barn är underbara. Det största dilemmat är vad pappas chef ska tycka... Jag älskar mina barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar